وبلاگی از هر جهت
تاريخ : دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, | 23:19 | نویسنده : شاهین منگورکردستانی

جای علامت سوال چه عددی می‌گذارید؟
5 = 1
25 = 2
125 = 3
625 = 4 

 5 = ؟

.

 

.
برای مشاهده جواب پائین بروید...

ولی قبل از آن که جواب را ببینید، دوباره فکر کنید
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
جای علامت سوال باید عدد 1 را قرار داد!

اگر قبول ندارید خط اول را به یاد بیاورید:5=1

نتیجه‌گیری اخلاقی:
مسائل ساده زندگی را بیخود پیچیده نکنید!


تاريخ : سه شنبه 20 دی 1390برچسب:, | 1:31 | نویسنده : شاهین منگورکردستانی

بر اساس تعدادی از پژوهش‌های علمی انجام شده در مرکز پژوهش‌های ملی قاهره، خواندن نماز صبح در زمان مقرر خود، موجب فعال شدن کار سلول‌های بدن و جلوگیری از ابتلا به تومورهای سرطانی می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، دکتر سعید شلبی از اساتید این مرکز گفت: پژوهش‌ها موید این مطلب است که خواندن نماز صبح در زمان خود، به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و هم‌چنین تنظیم کار هورمون‌های بدن و گردش خون کمک می‌کند.
 
وی افزود: بر اساس این پژوهش در زمان ادای نماز صبح، تمامی اعضای بدن در اوج فعالیت‌هایشان قرار دارند، به گونه‌ای که ترشح هورمون‌ها به ویژه آدرنالین که ترشح آن در ساعت ۵ صبح شروع می‌شود، افزایش می‌یابد و به فعال شدن تمامی اعضای بدن و جلوگیری از تومورهای سرطانی کمک می‌کند.
 
هم‌چنین هوای پاک صبحگاهی دارای مقادیر زیادی اکسیژن است که موجب فعالیت قلب، کاهش انقباضات رگ‌های خونی، تنظیم کار هورمون‌ها و بهبود کار حافظه می‌شود.



تاريخ : سه شنبه 20 دی 1390برچسب:, | 1:31 | نویسنده : شاهین منگورکردستانی

مطالعات نشان می دهد که ” لینالول”، نوعی ترکیب معطر در گیاهان است که در بسیاری از خوراکی ها و گل ها نظیر پرتقال، انگور، انبه، لیمو و ریحان وجود دارد و باعث کاهش استرس می شود.  

این رایحه، فعالیت بیش از ۱۰۰ ژن را که در وضعیت استرس زا وارد عمل می شوند، کاهش می دهد.
 
محققان می گویند: استنشاق رایحه ی بعضی از گیاهان خاص به منظور کاهش استرس، مبارزه با افسردگی و التهاب و نیز بهبود خواب از دوران قدیم مورد توجه بوده و مطالعات اخیر بر تجارب آن دوران صحه می گذارد.
 
در این مطالعه تعداد قابل توجهی از موش های آزمایشگاهی را که در وضعیت پر استرسی بودند، تحت تاثیر بوی لینالول قرار دادند و هم زمان تغییرات رخ داده در فعالیت ژن ها و مواد شیمیایی خون آن ها را بررسی کردند.
 
نتیجه ی این تحقیق ثابت کرد که تحت تاثیر این رایحه، دو نوع از سلول های ایمنی مرتبط با وضعیت استرس نزدیک به سطح طبیعی قرار گرفتند. به علاوه استنشاق این رایحه باعث کاهش فعالیت ۱۰۹ ژن موثر در ایجاد استرس شد.
ایرنا



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد
  • مطالب جالب
  • حقه