وبلاگی از هر جهت
تاريخ : جمعه 22 مهر 1390برچسب:, | 1:1 | نویسنده : شاهین منگورکردستانی

نوشیدن یک فنجان چای سیاه در روز موجب کوچک شدن واز بین رفتن سلول های سرطانی می شود

 

 

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نوشیدن یک فنجان چای سیاه در روز موجب کوچک شدن واز بین رفتن سلول های سرطانی می شود و می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.  

 

چای سیاه باعث جلوگیری از رشد سرطان میشود. مدتهاست که تصور میشود چای باعث پائین آمدن خطر بروز سرطان معده، کولون (بخشی از رودۀ بزرگ)، و سرطان پستان میشود؛ البته چنین ارتباطی هنوز ثابت نشده اما امروز مطالعات آزمایشگاهی مشخص کرده که چای سیاه میتواند باعث جلوگیری از رشد سرطان شود. محققان دانشگاه روتگرز نشان دادند که ترکیبی بنام TF-2 در چای سیاه باعث میشود سلولهای سرطان کولورکتوم (قسمتی از روده) دست به “خودکشی” بزنند ضمن اینکه این ترکیب تأثیری روی سلولهای سالم ندارد.

 

چای سیاه که پراستفاده ترین چای در دنیای غرب است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر کند. از آنجائی که چای سیاه را به میزان بیشتری تخمیر و اکسیده میکنند، برگ آن هم تیره میشود و آن عطر معروف خود را میگیرد. به محض اینکه طعم و عطر چای به میزان لازم ارتقاء پیدا کرد، فرایند اکسیداسیون را متوقف میکنند. پس از آن برگها را در اندازههای مختلف خرد میکنند و دسته بندی هم طبق اندازۀ آنها صورت میگیرد.

 

  
محققان می گویند چای سبز یا سیاه مملو از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند با مولکول های مضری که در بدن جمع می شوند، مبارزه کنند و آنها را از بین ببرند.
محققان متوجه شده اند که نوشیدن دو فنجان چای به اندازه مصرف پنج وعده سبزیجات و یا دو عدد سیب، آنتی اکسیدان در بدن آزاد می کند.
اکنون نتایج دو مطالعه دیگر نشان می دهد که مصرف چای سیاه می تواند به پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز کمک کند.
در مطالعه اول محققان آمریکایی مولفه ‘تی فلاوین – ۲ ‘ (theaflavin-2) را که تنها در چای سیاه یافت می شود و مولفه ‘اولونگ’ (oolong) را درچای چینی مورد تجزیه و تحلیل قراردادند.
در مطالعه دوم محققان هندی تاثیر پلی فنول ها را در چای سیاه و سبز در ابتلا به سرطان سینه در موش های مونث بررسی کردند.
در این مطالعه دیده شد که هر دو چای به اندازه قابل توجهی شمار تومورهای سینه را به ترتیب ۷۷ درصد و ۹۲ درصد کاهش می دهند و رشد این تومورها را نیز کم می کنند.

 

 نتایج این دو مطالعه نشان می دهد که مولفه های موجود در چای سیاه می توانند به کوچک شدن و کشتن سلول های سرطانی کمک کند و یا منجر به کاهش شمار تومورها شوند.
این یافته ها بر لزوم انجام مطالعات بالینی برای ارزیابی تاثیر چای سبز و مولفه های آن در خطر ابتلا به سرطان در انسان ها تاکید می کند.
به گفته محققان برای مشخص شدن کاربردهای بالینی مولفه های چای سیاه به مطالعات جدیدی نیاز است.

 



تاريخ : جمعه 22 مهر 1390برچسب:, | 0:9 | نویسنده : شاهین منگورکردستانی
بطور معمول بیماری خطرناکی نیست. دوره بیماری در بچه ها ۷ تا ۱۰ روز
است.این بیماری در اثر ویروس می باشد و واگیردار است. گفته می شود که فردی
که یک بار به آن مبتلا می شود، تا آخر عمر مصون است و ابتلای مجدد به آن زونا
نامیده می شودکه همانند آبله مرغان واگیردار است.
آبله مرغان ...


منبع:
Netdoktor.de



تاريخ : دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, | 1:43 | نویسنده : شاهین منگورکردستانی

   تمیز کردن گوش به وسیله گوش پاکن فارغ از درست یا غلط بودن توسط بسیاری از افراد انجام می شود .اما به راستی تمیز کردن گوش مفید است یا مضر؟؟
 
ترشحات گوش خارجی كه به آن جرم گوش یا واکس گوش نیز گفته می‌شود طبیعی و البته ضروری هستند.
 این ماده زرد رنگ و چسبناك كه به‌نظر بی اهمیت می‌رسد، وظایفی بر عهده دارد؛ نخست آن كه این ماده از گوش محافظت می‌كند. همچنین وجود این ترشحات برای جلوگیری از رشد باكتری‌ها و قارچ‌ها مفید است.
برای دانستن فایده یا ضرر تمیز کردن گوش به ادامه مطلب دقت کنید:


تمیز کردن گوش با گوش پاکن



صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 صفحه بعد
  • مطالب جالب
  • حقه